トランスメディアル・アジア──第四回・ライプツィヒ大学・立命館大学共同企画ワークショップ「ローカルとグローバルの中の日本のビデオゲーム」
トランスメディアル・アジア──
第四回・ライプツィヒ大学・立命館大学共同企画ワークショップ「ローカルとグローバルの中の日本のビデオゲーム」
Transmedial Asia – 4th International Workshop of Leipzig + Ritsumeikan
PaJaKo Project “Japanese Videogames Between the Local and the Global”
第四回・ライプツィヒ大学・立命館大学共同企画ワークショップ「ローカルとグローバルの中の日本のビデオゲーム」
Transmedial Asia – 4th International Workshop of Leipzig + Ritsumeikan
PaJaKo Project “Japanese Videogames Between the Local and the Global”
日時・場所 / Date and Venue
- 日時:2018年9月24日(月・祝)13:00~16:30、25日(火)13:00~18:00
- 場所:立命館大学衣笠キャンパス 平井嘉一郎記念図書館カンファレンスルーム
- 13:00-16:30, 24 September, 2018 (Monday)
13:00-18:00, 25 Septemner, 2018 (Tuesday) - Venue: Conference Room, Hirai Kaichiro Memorial Library,
Kinugasa Campus, Ritsumeikan University
※事前申し込み不要・参加費無料
※発表と議論は英語で行われます
*Pre-registration not required, no participation fee
*English is used throughout the workshop
プログラム / Program
- [24th September, Monday]
- Panel 1: Politics and rhetorics
(13:00-14:20; 80 mins. including discussion)
Fanny Barnabé / Juhyung Shin / Shunsuke Mukae - Lecture 1: Stevie Suan
(14:35-15:05; 30 mins. including Q&A)
“Objecthood” and Anime’s Animation: Individuality,
Particularity, and Lifestyle Performance - Panel 2: Cognition and sensation
(15:20-16:20; 60 mins. including discussion)
Cäcilia Sauer / Kyohei Ito - Panel 3: Development, marketing and distribution
(13:00-14:20; 80 mins. including discussion)
Chloé Paberz / Matteo Fabbretti / Yasuo Kawasaki - Lecture 2: Kim Illim
(14:35-15:05; 30 mins. including Q&A)
Japanese Visual Fantasy System Seen through the Discourse on
“Dimension” in OTAKU culture: Among the 2.5D, pseudo-3D and 3D - Panel 4: Historical and social interactions
(15:20-16:40; 80 mins. including discussion)
Goki Atoyama / Luca Bruno - Total discussion (moderated by Martin Picard and Hiroshi Yoshida)
(16:55-17:45; 50 mins.)
[25th Septemner, Tuesday]